Výstup na Lovoš

Je víkendové odpoledne a jedeme na výlet. Už dlouho chci na Lovoš či Milešovku a pořídit pár fotek. Nakonec volím Lovoš, je blíž a výstup není tak náročný. Parkujeme v blízkosti  vlakové zastávky Lovosice – město a vyrážíme po zelené, směr vrchol.  Cesta vede přes zahrádkářskou kolonii a již od začátku značně stoupá do kopce a působí velmi náročně. Po pár stovkách metrů je při pohledu zpět vidět na město.  Je hodně pod mrakem a začíná se tvořit mlha, snad něco z vrcholu Lovoše uvidíme. Lovoš je ve výšce 570 m n. m. Přes víkend pršelo a v lese začíná být slušné bláto. Moc lidí nepotkáváme, rodinku s dětmi, která jde směrem dolů, a běžce, který má náš obdiv, jelikož povrch je náročný. Vzal jsem psa a doporučuji všem, vezměte svého mazlíčka, do kopce se to jistě vyplatí. Po necelé hodině jsem téměř na vrcholu a začínají se objevovat první pohledy do kraje. Byť je mlha, vidět něco je. Na vrcholu Lovoše jsou vyhlídkové terasy s lavičkami, kde se dá v klidu posedět a kochat se pohledy do kraje. Je zde i restaurace, kde se můžete občerstvit, dát čaj, odpočinout, zahřát se, pokud počasí není podle představ. Pořizuji pár fotek a přemýšlím, co na nich bude vidět. Mlha je větší a větší. Slibované počasí se někde zapomnělo. Cesta zpět je sice delší, ale není tak náročná, příjemnější na sestup. Scházíme po modré, kterou po pár minutách měníme za žlutou, směr ke krásnému Opárenskému údolí. Obdivujeme viadukt, bublající potok, kolejové podloží usazené vysoko v lese na mohutných kamenných základech a celkově klidné prostředí. Konají se zde běžecké závody, mohu doporučit. Vycházíme z údolí a jsme na hlavní silnici směrem zpět do Lovosic. Provoz je zde minimální a téměř všude je chodník, tak se nemusíme bát, že nás někdo přejede.  Výlet o délce 10,5 km zvládáme i s přestávkami za 2,5 hodiny a to jsme se opravdu courali. Vyrazte s dětmi i psem a vzhůru k výškám.